Τη δυνατότητα να παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στους δημότες του μέσα από το σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον του gov.gr έχει πλέον ο Δήμος. Έτσι, εισάγεται ένας ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας του δημότη με τον Δήμο, ενώ ταυτόχρονα εγκαινιάζεται μια νέα γενιά ομογενοποιημένων δημοτικών ψηφιακών υπηρεσιών.
Οι θυρίδες του Δήμου στο gov.gr προσφέρουν 3 βασικές λειτουργίες:
- Έκδοση πιστοποιητικών αρμοδιότητας των Δήμων χωρίς την ανάγκη φυσικών υπογραφών και σφραγίδων. Τα πιστοποιητικά αυτά είναι έγκυρα σε φυσική αλλά και σε ψηφιακή μορφή, τόσο στη Δημόσια Διοίκηση όσο και κατά την προσκόμισή τους σε ιδιωτικούς φορείς.
- Υποδοχή και διεκπεραίωση αιτήσεων δημοτών από το gov.gr,
- Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και έκδοση πιστοποιητικών που είναι απαραίτητα σε διαδικασίες των Δήμων και παρέχονται από το gov.gr
Μέσω του gov.gr παρέχονται ψηφιακά απευθείας στους πολίτες, οι ακόλουθες υπηρεσίες:
Απόσπασμα Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης
Απόσπασμα Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου
Απόσπασμα Ληξιαρχικής Πράξης Συμφώνου Συμβίωσης
Απόσπασμα Ληξιαρχικής Πράξης Θανάτου
Πιστοποιητικό Εγγύτερων Συγγενών
Πιστοποιητικό Γέννησης
Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
Πιστοποιητικό Ιθαγένειας
Πιστοποιητικό Εντοπιότητας
Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας
Άδεια Πολιτικού Γάμου
Τί αλλάζει για τους πολίτες:
Οι πολίτες μπορούν, πλέον, να αιτούνται ψηφιακά μέσα από το gov.gr, υπηρεσίες που μέχρι σήμερα απαιτούσαν τη φυσική τους παρουσία, όπως η Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας ή η Άδεια Πολιτικού Γάμου.
Η αίτηση πραγματοποιείται με απλό τρόπο:
Ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και υποβάλλει την αίτηση ηλεκτρονικά στον Δήμο που επιθυμεί. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το πιστοποιητικό/βεβαίωση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.
Υπηρεσίες που μέχρι σήμερα ο πολίτης μπορούσε να τις αιτηθεί ηλεκτρονικά από τα ΚΕΠ, όπως για παράδειγμα ληξιαρχικές πράξεις πριν το 2013, πλέον εξυπηρετούνται απευθείας από το Δήμο με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση του χρόνου αναμονής για τον πολίτη και την ανάγκη μετάβασης τους σε ΚΕΠ, μειώνοντας ταυτόχρονα τον φόρτο εργασίας του ανθρωπίνου δυναμικού που τα στελεχώνει.
Τέλος, υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΚΕΠ με φυσική παρουσία οι οποίες απαιτούσαν δύο επισκέψεις (μία για την αίτηση και μία για την παραλαβή του πιστοποιητικού), πλέον εξυπηρετούνται σε μια επίσκεψη δεδομένου ότι το πιστοποιητικό αποστέλλεται ψηφιακά από τον Δήμο στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη (my.gov.gr).
Θα ακολουθήσει η δεύτερη οριζόντια εφαρμογή που θα αφορά την υπηρεσία των ψηφιακών ραντεβού μέσω του myDimos.Live.gov.gr όπου οι πολίτες θα επιλέγουν την υπηρεσία που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, τηλεφωνική επικοινωνία ή τηλεδιάσκεψη.